Szukaj na tym blogu

sobota, 23 marca 2019

Lichess

   Za namową mojego znajomego postanowiłem wypróbować kafejkę lichess.org. Do tej pory byłem fanem konkurencyjnej strony chess.com i muszę przyznać, że trudno jednoznacznie stwierdzić która z wymienionych jest lepsza. Wydaje się, iż w wersji darmowej można by skłonić się ku pierwszej opcji, jednak dla chcących zainwestować trochę pieniędzy w swój trening chess.com oferuje znacznie bogatsza ofertę.

   Różnica jaka uderzyła mnie od razu to zdobywane rankingi. Jako posiadacz rankingu ELO ok. 1500 w blitzu na stronie chess uzyskiwałem 1650 - 1750 pkt., natomiast na lichess już w pierwszym dniu aktywowania konta przekroczyłem granicę 1900 i nigdy nie spadłem poniżej 1800.

   Z mojej perspektywy rankingi są strasznie zawyżone, może to wina innej punktacji lub ilości grających osób, lecz muszę stwierdzić, że jakość gry jest zdecydowanie wyższa na stronie chess.com.

   Być może jeszcze zbyt wcześnie by dokonywać tego typu ocen dlatego dam sobie trochę czasu by ranking się unormował i jeśli nadal będzie tak wysoki zagłębie się się w temat i sprawdzę dlaczego tak się dzieje. Na koniec wypada powiedzieć, że korzystałem również z innych portali szachowych jak kurnik czy ICC i za każdym razem osiągałem podobne wyniki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz